IX Krajowa Konferencja SNM, Grudziądz 01-04.02.2000 r.

Krystyna Burczyk "Plasterki".

Modele plastrowe były już prezentowane w pracowni całodobowej, ale ich wykonanie wymagało skupienia i wytrwałości. Zastanawiałam się, jak osiągnąć podobny interesujący efekt, ale w sposób łatwiejszy. Przedstawiony podczas warsztatów przepis na "plasterki" został przeze mnie z powodzeniem przetestowany w klasach, które uczę.

Pracę podzieliłam na kilka etapów:

  1. projektowanie modelu -- wypełnianie liczbami tablicy kółeczek 5x5,
  2. odczytywanie z tablicy liczb umieszczonych w kolumnach (wierszach) i rysowanie odpowiednich "plasterków",
  3. wycinanie plasterków i właściwe ich nacinanie (kolumnowe od góry, wierszowe od dołu),
  4. składanie gotowego modelu.

Uczestnicy warsztatów, pracując tak jak moi uczniowie, samodzielnie wykonali modele. Opinie były zgodne - to działa, tak możemy pracować z uczniami i w szkole podstawowej, i w gimnazjum, i w szkole średniej.

Zaprezentowany sposób tworzenia plasterków został opisany w broszurce "Plasterki", zawierającej również szablony i zdjęcia modeli wykonanych przez uczniów, a prezentowanych podczas warsztatów.


Oto niektóre opinie uczestników:

"Można z trudnego problemu (wykres funkcji dwóch zmiennych) stworzyć twórczą zabawę - dla nauczyciela i dla ucznia!" Ela

"Modele plasterkowe rosły jak grzyby po deszczu" Anna.

"To "plaster" miodu na nasze ... serca i zajęcia z młodzieżą!" Hanna.

"Plasterki rozwijają wyobraźnię i czynią matematykę atrakcyjną".

 

Dziękuję wszystkim uczestnikom za zapał i wspólną sesję "plasterkową"

Krystyna Burczyk, 32-800 Brzesko, ul. Starowiejska 21/6, e-mail burczyk@mail.zetosa.com.pl


<< |^| ^ <-> >>
Poprzednia Domowa Nadrzędna Mapa in English Następna


© Copyright K. i W. Burczyk, 2000
Ostatnia modyfikacja: