Modele plastrowe były już prezentowane w pracowni całodobowej, ale ich wykonanie wymagało skupienia i wytrwałości. Zastanawiałam się, jak osiągnąć podobny interesujący efekt, ale w sposób łatwiejszy. Przedstawiony podczas warsztatów przepis na "plasterki" został przeze mnie z powodzeniem przetestowany w klasach, które uczę.
Pracę podzieliłam na kilka etapów:
Uczestnicy warsztatów, pracując tak jak moi uczniowie, samodzielnie wykonali modele. Opinie były zgodne - to działa, tak możemy pracować z uczniami i w szkole podstawowej, i w gimnazjum, i w szkole średniej.
Zaprezentowany sposób tworzenia plasterków został opisany w broszurce "Plasterki", zawierającej również szablony i zdjęcia modeli wykonanych przez uczniów, a prezentowanych podczas warsztatów.
Oto niektóre opinie uczestników:
"Można z trudnego problemu (wykres funkcji dwóch zmiennych) stworzyć twórczą zabawę - dla nauczyciela i dla ucznia!" Ela
"Modele plasterkowe rosły jak grzyby po deszczu" Anna.
"To "plaster" miodu na nasze ... serca i zajęcia z młodzieżą!" Hanna.
"Plasterki rozwijają wyobraźnię i czynią matematykę atrakcyjną".
Dziękuję wszystkim uczestnikom za zapał i wspólną sesję "plasterkową"
Krystyna Burczyk, 32-800 Brzesko, ul. Starowiejska 21/6, e-mail burczyk@mail.zetosa.com.pl
Poprzednia | Domowa | Nadrzędna | Mapa | in English | Następna |